fredag 4 januari 2008

Konsumtionens gissel

Jag letade efter ett par nya stövlar och kom på att jag skulle kolla på e-bay, det är ju så billigt att handla från USA nu. Dessutom skulle jag inte behöva springa runt på stan utan bara sitta hemma i soffan och leta efter de perfekta shoesen. Tänk att bara efter en stunds letande så hittade jag dem, rätt storlek och allt! Vinner auktionen och kommer undan med ett rätt så bra pris. All good. Men sen... Man ska ju betala för dem också, till någon i USA som har valt ett för mig obekant betalningssätt som jag inte orkar gå in på. Därför blev jag tvungen att lägga ner ca 2 timmar på att göra research i betalningar för man vill ju gärna känna sig säker när man sänder iväg pengar sådär... Hade det inte varit varit enklare att gå stan istället? Jag hade sparat både tid och irritation samt ångest över att mina pengar ska försvinna på vägen över Atlanten.  Men jag ska inte klaga. Jag är ju faktiskt nybliven ägare till de perfekta stövlarna, om de nu kommer fram vill säga.

Inga kommentarer: