lördag 24 maj 2008

När allt är åt helvete och det är synd om mig

Jag befinner mig i en svacka. Det är min vanliga karriärångest som spökar. Orkar inte gå in på det men jag ifrågasätter starkt min arbetsgivare och har för tillfället tappat all lust att anstränga mig och engagera mig i det jag gör. Funderar mycket kring vad jag egentligen vill med min karriär, vad som är viktigt för mig, om jag har valt rätt väg eller om jag ska byta riktning helt.
Som vanligt i samband med mina svackor så funderar jag också på om vi ska skita i allt här i Stockholm och flytta till en liten och mysig stad där jag inbillar mig att allt livet känns lättare.

Jag tycker faktiskt lite synd om mig själv och när jag ändå håller på med självömkan så kan jag toppa med att jag dessutom blivit sjuk en sån här fin helg. För att se vad som väntar mig på andra områden tog jag fram mitt horoskop. Jag brukar aldrig läsa horoskop, men i svackans tillstånd söker jag efter svar. Vissa blir religiösa i svåra tider, jag blir tydligen ockult. Ok, jag överdriver nog en smula för så allvarligt är det inte. Jag måste bara få ömka lite för att kunna komma tillbaka på banan igen.

Tur
Turen är svårbestämd idag. Den kan hjälpa dig i en situation för att i nästa lämna dig i sticket.

I mitt fall har turen alltid varit obefintlig.

Hälsa
Med mycket grönsaker och annan nyttig kost kan du undvika en förkylning som annars är nära förestående.

Ok, jag kanske inte har ätit den nyttigaste maten den senaste tiden (eller någonsin) men förkylningen har redan kommit och jag tror inte att några grönsaker kan få mig att må bättre just nu.

Ekonomi
Allting som rör pengar och ekonomi går trögt nu. Det blir knappast några direkta bakslag, det känns bara segt.

Pengar pengar pengar. De ger mig i allmänhet ångest och får mig just nu att tänka på mitt jobb som i sin tur får mig att se rött. Det är faktiskt precis som det står i horoskopet, det går trögt och känns segt. Med lite slutledningsförmåga kanske man kan haja att det rör sig om lön.

Arbete

Spara eventuell ledighet till ett senare tillfälle. Du kommer att behöva den bättre längre fram.

Vadå, så det kommer alltså att bli värre?!

Kärlek

Ge inte upp bara för att ett litet nederlag drabbar dig under dagen. Det kan snabbt vända till det positiva.

Här är jag inte orolig. Har svårt att tänka mig att han skulle utsätta mig för ännu ett nederlag när det redan är så synd om mig.

Inga kommentarer: