onsdag 29 juli 2009

Jag hjärtar stan

Sommaren gör sig bäst i stan, det har jag alltid tyckt. Kanske beror det på att jag är ett asfaltsbarn som spenderat många varma sommardagar i stenstaden. Visserligen var vi mycket hos mor - och farföräldrarna på landet men det var ändå i stan det där lilla extra roliga hände, som utflykter, kompisarna, nya badställen och så. De senaste dagarna har varit bland sommarens bästa. Vi har gjort precis det vi känt för, promenerat runt i stan, lyssnat på samba i Hornstull, badat på Eriksdalsbadet, suttit på ställen och druckit kalla drycker och pratat medan dotter sovit, ätit ute massor av gånger, kollat rean och sett på medan dotter leker i parken med sin bästa vän ända tills solen slutat värma. Om sommaren tog slut imorgon vore jag inte ledsen för det. Jag har egentligen bara en sak jag måste göra innan sommarens slut, nämligen åka till mina barndomskvarter på Kungsholmen och äta citronsorbet på italienska glassbaren.

Inga kommentarer: