fredag 21 november 2008

Less

Jag vill inte höra mer om finanskrisen! Den är överallt och jag är så innerligt trött på alla negativa prognoser. Den påverkar mig faktiskt. Även om vi inte riskerar att förlora något just nu så blir jag lite orolig och känner mig dessutom låst av den. Ni kan ju gissa att det snackas mycket kris i min bransch. Ändå drabbas inte vi i första taget. Det gör mig förbannad att våra VD:s som verkar i den finansiella världen och som är bidragande orsaker till dagens läge sitter säkra och minst sagt välbetalda medan arbetare inom industri och bygg får gå. Ni kanske förstår att mina värderingar inte stämmer överens med de som styr finansvärlden och som jag i mitt arbete förväntas följa. Det är också det huvudsakliga skälet varför jag väljer att sluta. Om jag inte tror på det jag gör så ser jag inget skäl att vara kvar.

Inga kommentarer: