måndag 3 november 2008

Utslagen


Jahapp. Är det så här min och dotters day of fun ska sluta? Har ju som sagt varit ledig idag och jag och dotter har haft hela dagen tillsammans. Jag hade lovat ett besök hos det Amerika-inspirerade leklandet Andy´s under dagen, något som vi siktade på efter lunchen. Dotter sover alltid efter lunch så min plan var att vi skulle gå dit så kunde hon sova i vagnen. Men med Andy´s i tankarna kunde dotter inte sova. Hon satt i vagnen och trallade och var på obeskrivligt bra humör. Ok tänkte jag, hon sover väl på vägen hem istället. Men nej. Efter intensiv lek och den lilla tågresan hem trasslade vi av oss alla vinterkläderna här hemma, hungriga som bara den. Medan jag lagade mat hoppade dotter upp i soffan framför sina Teletubbies. När jag tittar ut från köket en stund senare har hon somnat. Klockan 18 är en skitdålig tid för ett barn att somna. Alldeles för sent för en nap och alldeles för tidigt för natten. Så här sitter jag bredvid i soffan och äter middag i min ensamhet samtidigt som jag klurar på hur vi ska lösa det förestående sömnproblemet.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jaså, det är Teletubbies ändå?

MammaCita sa...

Det är det... Man kan säga att de funkar som paniklösning i jobbiga situationer. Då finns det inget som funkar bättre. Det måste jag motvilligt erkänna...