lördag 1 januari 2011

Gott nytt 11


Ligger bredvid och väntar på att lillebror ska sova djupt. Vaken till halv fyra natten till idag och det berodde inte på festen. Den tog slut så som fester ofta gör när familjer med små barn firar med varandra. Efter nyårsskålen vill alla mest sova. Jag sammanfattar inget år, inget 2010 i punktform. Det har egentligen inte hänt så mycket.  Barnen växer, vi bor i radhus. Min egen tillvaro har varit ganska enahanda och mest på rutin. Jag har haft tid att fundera. Tänkt mer än någonsin över framtiden, sysselsättningen och vart det ska bära av under året som gått. Samtidigt som jag trampat runt i bebistillvarons vana spår har jag börjat bygga ut min väg. Vägen till meningsfull sysselsättning. Det har blivit bra. Därför har jag knappt kunnat bärga mig i väntan på 2011, året då jag bränner iväg på ny väg mot ny riktning. 11 blir ett bra år. Och det där med löften är egentligen inte min grej. Det skulle i så fall vara satsa på dig själv och det är faktiskt redan uppfyllt.

Inga kommentarer: