lördag 15 oktober 2011

Kroppar

I min skola kommer man varandra nära. Rent fysiskt alltså. Det ska sättas elektroder under pluggkompisens bröst, tas lite här och var på kroppen och bytas om alla tillsammans, tjejer och killar, alla tillsammans. Man får inte vara rädd för kropp. Men det är väl knappast någon med tanke på yrkesvalet. Hur som. Mitt under ett sånt där naket ombytespass när alla spanar på alla hör jag plötsligt "Men vilka snygga ben du har!" När tjejen med de långa smala benen upprepar komplimangen fattar jag att hon pratar med mig, om mina fotbollsspelarben som aldrig förr uppmärksammats på det sättet. Och att det kom från just henne. Det man inte har - antar att det går åt båda hållen. Sen bröt ett omfattande kroppsdelskomplimenterande ut i omklädningsrummet. Armar, ben, rumpor och bröst av alla sorter. Den dagen gick jag, och säkert också de andra, hem med nyvunnet kroppsgillande. Hurra för denna avslappnade, hyllande inställng till kroppen!

Inga kommentarer: