måndag 11 maj 2009

Hemligt bloggande

Jag skulle vilja skriva om hur skönt det är att min chef har semester och hur folks beteenden förändras så fort chefen inte är där, men eftersom jag är paranoid låter jag bli. Tänk om han läser. Vem vet hur storföretagen kollar sina anställda. Ganska noga tror jag. Jag aldrig bloggat från jobbet annat än från mobilen, aldrig kollat min egen blogg från min jobbdator, inte ens de bloggar som länkar till mig. Kanske är jag alldeles för nojig. Att blogga är väl ingen big deal, alla gör det. Då och då dyker det upp artiklar om anställda som blivit sparkade för sitt bloggande då de varit alldeles för oförsiktiga och bloggat för mycket på arbetstid eller hängt ut en arbetsgivare på ett skadligt sätt. I min blogg vill jag ha möjlighet att ventilera precis allt jag har lust med, även jobbrelaterat. Därför forstätter jag vara lika försiktig som en hemlig agent, utan att lämna så mycket som ett fotavtryck efter mig - från jobbet vill säga.

Inga kommentarer: