måndag 4 maj 2009

Slutar

Jag har gjort det. Jag har sagt upp mig från jobbet. Har varit på väg att sluta flera gånger men naglat mig fast igen när rädslan och osäkerheten slagit till. Men nu är det i allra högsta grad bestämt, finns ingen återvändo. Egentligen sa jag upp mig för en månad sen men det är inte förrän nu det har sjunkit in och jag faktiskt har fattat det. Kanske borde jag vara alldeles nervös som har sagt upp mig från ett rekorderligt kontorsjobb med fast månadslön i dessa tider men det är jag verkligen inte. Tvärtom, jag är helt lugn med det. I grund och botten handlar det nog om självbevarelse. Måste liksom rädda mig själv innan jag nästlar in mig så mycket att jag inte har några alternativ kvar. Just nu har jag alternativ och det känns som en enorm frihet. Vad framtiden erbjuder vet jag inte helt säkert än, det visar sig snart. Än så länge vet jag bara att den 29:e juni jobbar jag min sista dag på banken och det känns bara så bra.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Sådana beslut brukar bli bra i slutändan! Det finns skäl till att man fattar dem - och praktiska saker brukar lösa sig.

MammaCita sa...

ja, det är så jag också tänker. saker och ting löser sig, det ser man ju till.