torsdag 21 maj 2009

Mental notes

Jag är skitdålig på att anteckna saker. Använder aldrig kalender, varken hemma eller på jobbet (vilket ofta resulterar i förvånade utrop som "Vadå, har vi personalmöte nu eller?") och när jag pluggade ritade jag mest i anteckningsblocket. Blir alltid lite avundsjuk när jag ser andra sitta och fylla i sina fina kalendrar, jag vill men kan liksom inte. Mer än en gång har jag köpt en kalender till årsskiftet med nyårslöfte att försöka organisera dagar, tider och idéer. Alla gånger har det skitit sig efter typ en vecka, sen har jag gett upp och insett att jag måste försöka lita på mina mental notes så långt det går.

Nu är det så att jag har haft flera bra idéer till blogginlägg som jag försökt memorera men som senare helt glömts bort. Irriterande för de var färdigformulerade i huvudet och allt. Kanske är det inte så dumt att skaffa en liten klotterbok att stoppa ner i väskan om nu snilleblixten skulle slå ner. Men den här gången ska jag släppa alla idéer om att skriva snyggt i prydliga rader, det funkar ju aldrig. Det ska bara var olinjerade blad där jag får skriva hur som helst, huller om buller och helt utan struktur - då kanske jag äntligen får det att funka.

Inga kommentarer: