torsdag 4 juni 2009

Den avvikande fejkbrunetten

Jaha, det var roligt så länge det varade men nu är det dags för något nytt. Det var aldrig meningen att det skulle bli så mörkt (håret alltså) men jag vande mig och tyckte det var rätt festligt att vara mörk ett tag, nu har jag dock lessnat. Inom ett par dagar ska jag färga ny färg. Tänkte go back to blond igen. Det är banne mig inte lätt att vara fejkmörk. Måste färga i tid och otid, tänka på att ögonbrynen matchar och att ögonfransarna inte är för ljusa. För att inte tala om alla mörka hårtsrån som ligger och skräpar, väl synliga mot det ljusa golvet. En annan anledning till blondbeslutet är att jag fått två kommentarer för mycket angående mitt möjliga moderskap åt min egen dotter. "Är du mamman? Jaha jag trodde nästan att du var barnflickan eftersom ni inte alls har samma färger eller liknar varandra!" Jag, den fejkmörka utbölingen i familjen ljusblond.

Inga kommentarer: