onsdag 17 mars 2010

Frisyr


I morgon ska jag till frisören. Jag gillar inte att gå och klippa mig men mina torra hårtestar tvingar mig till det. Tänker att jag vill testa något nytt, kanske kort. Tappar galet mycket hår just nu efter graviditeten och blir tokig på alla långa hårstrån som kliar under kläderna. Stort steg att bli korthårig för någon som sparat och sparat hela sitt liv, är verkligen inte säker på om jag törs eller om det ens är min grej. En kort frisyr jag verkligen gillar är den här (blev påmind om den här) men frågan är om den skulle passa mig. Tänker att man måste vara jättesmal och minst 1.80 lång.
För: Man måste våga. Vad vet jag, kanske verkligen är MIN frisyr. Håret är slitet. Att tappa hår blir inte lika märkbart.
Emot: Ånger. Tänk om jag ångrar mig. Tänk om det inte alls är min look? Måste klippa mig oftare, jobbigt med tanke på frisörfobin. Är allmänt feg med sånt här.

1 kommentar:

Sofia sa...

DO IT! Jag hade precis som du frisörskräck och försökte i evigheter spara ut till långt hår, men det kom aldrig längre än till axlarna, så jag gick till en frisör för första gången på nästan tio år med en bild på Agyness i handen och sa "klipp mig såhär!".

Jag har inte ångrat mig en sekund. Det var sommaren 09 och mitt hår är på utväxt igen, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog ha jättekort hår inom en snart framtid för jag har ALDRIG fått så mycket komplimanger från okända människor för mitt hår tidigare och jag insåg att det, faktiskt, gick att älska mitt hår.