måndag 1 mars 2010

Om kaffets betydelse

Härligt, första dagen på sportlovet, alla hemma tillsammans tänkte jag i morse när jag klev upp för att fixa frukost. Sträcker mig efter kaffeburken och upptäcker att kaffet är slut. Där tog det härliga slut. En morgon utan kaffe är en skitmorgon, funkar inte utan. Vid lunch kommer huvudvärken från helvetet, inte ens två alvedon biter. Åker och storhandlar, måste fylla på samtliga varor hemma men det viktigaste är ändå kaffet. Köper två paket för säkerhets skull. Vill ju inte råka ut för samma missöde igen. Huvudet bultar fortfarande och gäspningarna avlöser varandra. Väl hemma lägger jag mig på sängen medan min man packar upp och fixar kaffe. Somnar av rena utmattningen. Vaknar två timmar senare, darrig och fortfarande med huvudvärk. Går till köket och gör dagens första kaffe. Klockan är 18.30 när jag tar första klunken. Fem minuter senare är huvudvärken borta och jag är människa igen. Om någon undrar: Kaffe ÄR en drog.

Inga kommentarer: