måndag 21 juni 2010

Inifrån en trång bil


Den här biten med att packa inför resan är så hemsk att jag nästan avstår från att resa. Hela förmiddagen gick åt till att packa och vid lunch fick jag psykbryt. Hade vi haft en kombi hade saken varit biff, men det har vi inte för jag har totalvägrat kombi och därför måste vi noga överväga vilka grejer som ska följa med. Jag minns förra året, vi var på väg hem från Öland och blev omkörda av en mycket fullproppad och tung kombi. Familjen satt med påsar och väskor i sina knän, det hela såg väldigt obekvämt ut. Som kronan på verket hade de tryckt in en stor, fortfarande uppblåst, badkrokodil som låg pressad upp mot bakrutan. Jag minns att vi hade mycket lustigt åt det hela där vi satt i vår smart packade lilla bil med bara ett barn. Jag minns också att jag sa något i stil med "så där ska vi aldrig bli". Ett år och ett barn senare inser jag att det lika gärna kunde ha varit vi idag. Och när dotter ville försäkra sig om att hennes uppblåsbara badhaj kunde komma med fick jag sannerligen ångra mitt råa skratt åt kombifamiljen.

Inga kommentarer: