måndag 5 juli 2010

Prosit

Smått astmatisk som jag är har jag fram tills i år haft turen att slippa pollenskiten. Men i år, oj alltså. De senaste veckorna har jag nyst och nyst, ögonen har runnit och astmasprayen har inhalerats som aldrig förr. Gräs kanske? Folk som har koll och läser pollenprognosen säger att det är höga halter av gräspollen i år. Och det är inte bara jag, dotter också. Alla som träffar henne tror att hon är förkyld, men så är inte fallet. Hon undrar själv varför allt rinner och jag har förklarat att hon kanske är överkänslig mot gräspollen. Nu är hon superladdad på att gå till doktorn och göra pricktest. När jag talade om att testet inte stacks ville hon gå direkt, som en kul grej. Det kanske vi borde göra, hon och jag, pricka för lite olika saker. Generna hon har i sig är inte de bästa på allergifronten. Jordnöt för mig är lika med akuten. Och nu kanske även gräspollen. Inget akut förvisso men ack så irriterande.

Inga kommentarer: