måndag 6 september 2010

Ingen årets mamma direkt

Ser mig i spegeln och möts av en dålig mamma. Vilken morgon. Går till historien som den sämsta, i mammaväg. Bråkade om allt, kom en halvtimme sent till dagis. Hatar att jag inte hålla tillbaka min otålighet och irritation, blir ju bara värre av det men när morgonens alla vanliga måsten måste tjatas och bråkas om, ja då lyfter liksom topplocket efter ett tag och allt kokar över. Inte blev det bättre av att lillebror levererade bajsblöja på bajsblöja när tiden redan var knapp. Fräste och gormade hela vägen till dagis, dikterade nya villkor till dotter för kommande morgnar och dess ordings skull. Kände att det var så skönt att komma fram och lämna över till fröknarna. Sen kom ångern som ett brev på posten så fort jag stängde grinden bakom mig. Dåliga samvetet över att jag kände så. Nej, den här morgonen sköttes allt annat än snyggt av mig. Nu är det saknad och klump i magen ända tills klockan tre då jag får en chans att börja om och göra rätt. Måste kunna bättre än så här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan bättre! Imorgon är en ny dag! Alla har dåliga dagar vet du, även om det inte verkar som så.

MammaCita sa...

Idag gick det bättre!