måndag 11 februari 2008

Min superförmåga

Har nyligen upptäckt en ganska häftig grej hos mig själv. Jag har fotografiskt kart-minne. Har alltid gillat att nörda ner mig i en kartbild för att kolla hur platser hänger ihop och ligger i förhållande till varandra. För ett tag sen fick jag tillfälle att testa mig själv. Skulle köra till en plats där jag aldrig tidigare satt min fot för att hämta upp en blocket-grej. Jag tog ingen karta med, bara tittade noga på kartbilden innan vi skulle åka. Sen hittade jag hela den bökiga vägen dit därför att jag kunde plocka fram kartbilden i minnet och se den framför mig i huvudet. Jag var som eld och lågor efter min upptäckt, en egen superförmåga! Fast det är ju en rätt töntig superförmåga, ingen som skulle komma med i X-men direkt, men ändå! Min glädje dog en aning när jag skulle berätta om den fantastiska upptäckten för min sambo. Han trodde mig inte och gör det fortfarande inte. Men är det inte så att ansvaret för kartläsandet, liksom grillen, är männens domän? Anar jag en hotad man? Haha, där erövrade jag ett utav mansvärldens sista fästen!

Inga kommentarer: