torsdag 13 mars 2008

$$$

Yes, jag lyckades! Blir fortfarande uppspelt när jag tänker på hur bra min löneförhandling gick idag. Inte för att jag fick någon drömlön med tillfredsställande åtminstone. En sak ska man veta, bara för att arbetsgivaren råkar vara en bank med pengastinn skattkista så är de inte generösa med löner, snarare tvärt om. Det som var nästan roligare än lönen var själva förhandlingen. Diskussion, lägga fram argument, tystnad, psykologi, nya bud och tillslut en deal. En riktig boost för självkänslan när man känner att det gick bra, att argumenten gick hem. Fick positiv feedback på förhandlingen och fick dessutom höra att jag är uppskattad på jobbet bland kollegor och chefer och att jag gör ett bra jobb (?!). Sånt har jag alltid lite svårt att ta till mig och tro på. Varför skulle det vara så? (särskilt när jag jobbar efter dessa, inte medvetet men insåg likheterna när denna länk mailades mig från en kontorsarbetande vän)

Inga kommentarer: