onsdag 23 april 2008

I lurarna

Under promenaden till jobbet lyssnade jag på min röriga playlist. Eftersom jag var på funderarhumör så funderade jag lite kring varje låt som spelades, bl.a.

Tough Alliance, Hung Up On A Dream - Har alltid gillat TA men har nyligen fått en nytändning. De måste vara genier. Alltid sjukt bra produktioner även fast de sjunger som homestarrunner.

Paul McCartney, Ever Present Past - På tal om genier, men vad gör den här låten i min playlist? Minns att jag kände lite på honom förra sommaren när hans gubbkris-skiva släpptes men kom fram till att den inte var bra. Varför är han då kvar? Skickar vidare till mamma.

Those Dancing Days, Hitten - De är så söta! Så skulle jag också vilja vara om jag fick bli 18 igen.

France Gall, Ella Elle L´a - Kan vara en av mina mest hållbara favoritlåtar. Gillar att jag inte har en aning om vad hon sjunger och att det på så vis blir lite exotiskt och spännande.

Inga kommentarer: