onsdag 8 juli 2009

10 saker du inte visste

Vädret suger på Fårö. De andra spelar kort. Jag hatar att spela kort så jag skriver istället och rannsakar mig själv för att komma på lite okända fakta om mig själv.

1. Jag är extremt mörkrädd och hatar att sova ensam.
2. Jag är ett bortskämt (på ett bra sätt) ensambarn.
3. Jag är djurgalen och har haft många husdjur i mina dagar. I kronologisk ordning från fyra års ålder: kaninen Stampe, mössen Råttansson, Tjofsan och Popcorn, obetydliga fiskar, kaninen Fläckis, min älskade hund, golden retrievern Bettan (a.k.a mitt syskonsubstitut) och sist men inte riktigt minst det lyckade impulsköpet kaninen Marx. Just nu har jag inga djur alls.
4. Jag var en trotsig slacker i skolan som bara pluggade om det var ett kul ämne. Har dock klarat mig bra ändå.
5. Jag är duktig på att teckna men gör det alldeles för sällan.
6. Jag har en avlägsen dröm om att bli jympaledare på Friskis & Svettis
7. Jag gör ekonomiska kalkyler för nöjes (och trygghetens) skull.
8. Jag gillar kommersiella pophits i smyg.
9. Jag är jobbigt kräsen med mat och kan börja tjura om jag blir serverad fel pastasort.
10. Jag jobbar på att bli mer casual minded men vet innerst inne att jag är en orolig själ av naturen som alltid tror det värsta om allting.

Inga kommentarer: