söndag 12 juli 2009

Sov inte - bli pigg

Vi har kommit hem igen. Färjan gick från Visby kl ett i natt så någon nattlig sömn blev det knappast, bara de tre timmar vi hann få hemma i sägen när vi kom hem. Dotter har inte märkt att vi rest alls, trots bil, båt, vagn och alla lyft däremellan och vaknade utvilad och glad, precis som efter en vanlig natt. Medan jag satt i soffan och drack mitt morgonkaffe kollade jag in inredningsbloggen DosFamily och kände hur inspirationen tog fart. Så smart, att vi inte tänkt på det. Om vi flyttar dotters skrivbord får hon ju massor med mer lekyta i sitt lilla rum och dessutom en mysig hörna att sitta och pyssla i. Jag ropade in min idé till dotter som stökade runt på rummet. Tydligen lät det bra för plötsligt började hon släpa runt sina leksaker och möbler, i full färd med att verkställa planen. "Nej, vi behöver inte göra det nu!" sa jag men hon insisterade och vips var jag inne i ett ommöbleringsprojekt efter tre ynka timmars sömn. Ända sen dess har jag varit igång, full av (enligt mig) smarta idéer och energi. Det kanske stämmer det där att genier bara behöver sova ett par timmar per dygn.

Inga kommentarer: