måndag 13 juli 2009

Gravidzilla

Vi var på IKEA idag. Det är egentligen skit detsamma men jag tänkte att det kunde nämnas eftersom alla känner till hur man känner sig när man krigat sig genom varuhuset, hela vägen till kassan - väldigt sugen på någonting att äta. Sambo browsade bland matvarorna utanför kassorna medan jag stod med dotter vid en lekstation. När han står där i kön, på väg att betala en vinägerflaska, ser jag jag ett berg av godispåsar som just nu säljs för specialpris. Mmm vad gott det skulle vara, men nej, jag borde inte. Jag har lovat mig själv att inte ge efter för alla sug nu när jag är gravid, något jag också talat om för sambo för att undvika eventuella godispresenter. Jag bestämmer mig för att inte ropa på sambo men tänker att om sambo spontant skulle sträcka sig efter en påse så är det ok, då äter jag. Han ser inte ens åt godisberget. Jag är verkligen sugen. Försöker stirra mig till kontakt för att kunna sända iväg en diskret nick åt rätt håll. Men nej, han fattar inte. Sambo betalar och kommer bort till oss. Jag kan inte låta bli att känna mig irriterad på honom men kommer på att han förstås inte fattat någonting av det som nyss utspelat sig i mitt huvud. Jag sa ju aldrig något, hur skulle han kunna veta? Irriterad, irrationell och väldigt sugen, antar att jag blivit en gravidzilla.

2 kommentarer:

Hanna sa...

NÄÄÄÄÄR outade du att du var gravid? Det måste jag ha missat...
Ouppmärksamt av mig. Skämmes!

Men jättegrattis! Fan vad roligt!

MammaCita sa...

Hehe, det var för två veckor sen tror jag. Ja, vi tycker det är jätteroligt! Tack så mycket och tack ni andra som också gratulerat!