onsdag 16 december 2009

Det senaste

När man är nyfödd har man väldigt mycket "första gången" att göra. Idag var en stor förstagångs-dag. Första gången på promenad, första gången på bussen, första gången på bvc och första gången han fick följa med och hämta på dagis.

Promenad i snöstorm. Vagnen rullades försiktigt fram över de oplogade trottoarerna, allt för att minska skumpigheten. Vi undrade seriöst om det fanns risk för shaken baby syndrome och konstaterade att det är inte optimalt att födas mitt i vintern.


Idag var också första gången jag började känna igen mig själv igen. Hej!

2 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Åh vad spännande att följa med i livet med andra barnet. Härligt!

MammaCita sa...

För min egen del var jag rädd att första tiden med barn nr 2 skulle bli slentrian eftersom vi redan gjort allt "nytt" med barn nr 1. Till min stora glädje känner jag inte alls så, det är lika nykärspirrigt den här gången också!