onsdag 2 december 2009

För att fortsätta på temat "fåfänga i hemmet"

Den som tog sig en titt i lägenheten skulle inte kunna se att det är en bebis på gång inom kort. Förutom lite startkläder i en låda har vi bara fixat en ny vagn och en sovkorg som står på vinden i väntan. Mycket av de bebisgrejer som finns är så fruktansvärt fula och många är dessutom helt onödiga. Huruvida ett skötbord hör till onödigheter eller inte är något jag och min man tvistar om. Jag tycker skötbord är det fulaste som finns och opponerar mig vilt när frågan kommer på tal och skulle helst slippa ta in detta stora fula tillbehör i lilla lägenheten. Oftast kan jag skylla mina dont´s på platsbrist men det håller inte den här gången eftersom badrummet är oväntat stort.

Några vänner till oss överraskades av deras dotters tidiga ankomst och hade därmed inte hunnit skaffa "nödvändigheter" som till exempel ett skötbord - och tänk, de fann det helt onödigt och kände aldrig att de behövde något. Inspirerad av dem tänker jag att vi ska vänta med skötbordet för att se om det verkligen finns ett behov. Jag tänker att vi kan låtsas som att vi inte vet någonting om någon bebis, sen bara shit pommes det kom ett barn!! och sen får vi se vad vi egentligen behöver. Skitsmart enligt mig. Här finns både pengar, yta och fulhet att spara in på.

6 kommentarer:

Alex sa...

Hej!
Vi hade inget skötbord när Sockertoppen var liten och inget till Lillebror! Gör något roligt för pengarna ett skötbord kostar i stället!

Haren sa...

Ja men verkligen! Det känns som att man utrustas med en lista på allt som man MÅSTE ha, där minst hälften är hur onödiga grejer som helst. Tror jag iaf eftersom bebisen inte kommit riktigt än men... Men jag tror att jag ska inspireras av din taktik och handla efter bebisen kommit, det som verkligen behövs.

MammaCita sa...

Härligt med backning hörni!

Men AMO, jag blir nyfiken. Hur fixade ni blöjbytena då? Var det våtservetter och typ en mobil skötbädd som gällde?

Haren: spännande med en till som väntar smått! Lycka till inför dagen D och slappna av med inköpen! Man KAN ju faktiskt komma iväg till affären även med bebis om man kommer på något som fattas!

Alex sa...

Vi köpte en sådan där skötbädd innan Lillebror föddes, men jisses vilket onödigt köp för jag orkar aldrig gå och hämta den. Vi byter på golvet, i knät ja, där man är när blöjan måste bytas eller där våtservetterna är om man behöver dom.

MammaCita sa...

Men dåså, då är vi all set med ett paket våtservetter!

tov sa...

vi har aldrig haft något skötbord..kan tänkas det blir stora,fula hål i väggen..lär ju skruva upp det med bultar typ?
vi byter typ blöjor lite var stans..lägger någon pappersbit under..och det har inte kommit bajs nånstans någonsin..