måndag 23 augusti 2010

En förälders klibbiga bekännelse

"Vilket väder! Det har varit sådan jobbig luft på sistone, alldeles tung och fuktig. Man känner sig så klibbig!" Jo tack, väder eller inte, jag vet känslan av klibbighet. Ända sen jag fick barn för fyra år sedan har jag känt mig mer eller mindre klibbig och småsvettig mest hela tiden. Klibbig av trotsfighter, dagislämningar och hämtningar under stress, skrikande barn på golvet som har nekats glass i matvaruaffären, trötta barn, släpande på barn, kassar, vagn och sparkcykel, mattheten mellan klockan 17 och 18 när blodsockret är på botten samtidigt som middagen ska fixas... And it goes on and on. Jag kan inget annat säga än att föräldraskapet är en riktigt svettig business. Eller har jag fel? Här har jag outat mig som klibbig morsa, kom nu inte och säg att ni tar er igenom småbarnsåren lika svala och sköna som en bris från havet!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

jomen.

En kompis varnade mig för "föräldrasvetten" och jag förstod precis varför när jag med mitt första barn var tvungen att panikmata inne i en provhytt på ett köpcenter för första gången (eller köpcenter och köpcenter, det var H&M Ringen hehe).

Senast idag hade jag helsvart, bl a sammetstajts, i värmen när jag hämtade på dagis. Plus en obstinat 4-åring och en hungrig bebis = klibb!!

MammaCita sa...

Föräldrasvetten, haha! Men så skönt! Då vet jag att det finns åtminstone två till klibbiga där ute. Har aldrig varit ett fan av puder men sen lillebror kom har jag känt ett stort behov av mattgörande sådant. Måste köpa.