tisdag 31 augusti 2010

Höstgarderoben


Barnen är höstkittade, har allt de behöver. Jag däremot har inget. Alltså, jag har ju kläder men inget jag har lust att ha på mig. Uppdateringar av höstgarderoben har inte gjorts på två år (förra året på grund av graviditeten) därför känns den i år väldigt... gammal. Menar inte att det behöver vara så jäkla trendigt men jag vill heller inte gå runt och se ut som för två år sen. Inventering nu, hit the stores imorn. Ja just, kanske måste kolla kontot först för att se om jag har råd att bli hipp och uppdaterad.

3 kommentarer:

Anders sa...

"Barnen är höstkittade". Har aldrig sett det förut. Innovativt och kul.

Anders sa...

Asch, nu fattar jag. Jag associerade till fönsterkitt. Tänkte liksom att som man tätar fönster så stänger man ute kylan med täta kläder. Sen kom jag på det där med "kit". Det har nog med min ålder att göra att jag tänkte som jag gjorde. Det var alltså ingen ironi från min sida.

MammaCita sa...

Hehe, roligt att du ägnat en stor del av dagen åt att fundera på mitt ordval, åtminstone mellan klockan 15.48 och 19.19. För det var kit och inte fönsterkitt jag menade. Och nej, jag trodde inte att du var ironisk.

Jag tycker att det var du som var innovativ i din tolkning av "höstkitta" som att stänga ute kylan med hjälp av bra kläder. Det var ju faktiskt det som var syftet med att kitta dem inför hösten!