onsdag 15 december 2010

Prövningen

Var börjar jag? Hemma med barnen under dagen. En kräks, en bara gråter och måste bäras. Min man kommer hem och jag stänger in mig i sovrummet. På gränsen till att förlora förståndet. Ligger i sängen och knarkar modebloggar. Måste se lite flärd, ge näring åt hoppet. Ser på min egen tröja, fläckig av kräk, snor och tårar. Då kommer lillebror. Han vill kramas. Jag lyfter upp, omfamnar den tunga mysiga kroppen. Då kräks han. På mig, från håret och neråt. Två av fyra alltså. Klarar jag mig nu klarar jag allt. Sen var det det där med tvättstället. Det gick sönder idag, samtidigt som barn nummer två blev magsjukt. Av alla tillfällen sker det nu. När handtvätt är viktigare än någonsin tidigare. Prövningen.

2 kommentarer:

Fröken Sverige sa...

åh fy, stackars dig! jag hoppas verkligen att du har klarat dig.

MammaCita sa...

Usch ja! Kräksjukan är skoningslös även om jag än så länge kommit undan med illamående. Tyvärr är faran inte över än... Såg att vi inte är den enda familjen med sjuka. Krya på er ni också!