måndag 4 juli 2011

Det som alltid finns där men oftast inte syns

Apropå den oförskönade sanningen. Lairama skrev:
"Det är jätteläskigt att komma hem till människor som alltid har det välstädat hemma. 
Kul att du vågar visa upp ett riktigt hem i bloggen också. Bloggbilder är ju oftast väldigt tillrättalagda. Lätt att få komplex då och tro att man är den enda som inte ägnar varje sekund åt att putsa silver eller damma bakom tavlorna."

Och jag håller helt med. Har inga problem att visa upp en röra då och då. Men ändå, även fast röran alltid finns där är det lätt att kameran riktas mot de mer tillrättalagda platserna (eller en mer tillrättalagd själv), av gammal vana. Blir nog lätt så om man har makten att välja vilka sidor som ska exponeras. När jag ser bilder från tillrättalagda blogghem tänker jag att precis bakom där personen står och tar bilden, där ligger röran undansopad, alldeles ur bild. Så brukar i alla fall jag göra och jag tänker tröstande att det nog är fler med mig.

Inga kommentarer: