fredag 16 maj 2008

B.I

Jag kom att tänka på en sak. Vad gjorde man innan internet fanns? Asså jag menar hur tog man reda på saker, hur uträttade man ärenden, hur fick man underhållning o.s.v. Det är så länge sen internet tog över allt att jag faktiskt har svårt att minnas hur det var innan. Vad det då man använde tonvalstelefon? Jag inser att dotter kommer ha svårt att fatta att det fanns en tid då internet inte fanns, då man fick ringa, slå i kataloger och eventuellt fysiskt uppsöka en annan människa för att få svar på sin fråga. Internet är ju idag lika självklart som rinnande vatten och toalett.  Samma svårt att förstå-upplevelse får ju jag när mina föräldrar idag berättar om tiden innan TV. Det känns faktiskt ganska häftigt att ha upplevt en så stor och viktigt utveckling och att ha båda perspektiven, innan/efter. Jag kan föreställa mig ett samtal som kommer äga rum om sisådär 15 år: "Mamma, vad gjorde ni egentligen innan internet? Så himla stenålder!!!"

Inga kommentarer: