måndag 26 maj 2008

EM - shalalalala


Måndag kl 21.40. Jag kollar på fotboll. Ja, det är sant. Jag vet att jag har dissat och ifrågasatt min sambos tämligen nyvunna intresse för fotbollen. Men nu har även jag trillat dit. Jag tänker så här: Vi står inför ett mästerskap som kommer att uppta många människors liv under en tid framöver. Allt kommer att kretsa kring fotbollen, samtalen, musiken, TV:n, rubbet. Här kan man alltså välja att antingen stå utanför och vara grinig eller att gå med i gemenskapen och ha trevligt. Jag har valt det senare alternativet. Ikväll spelar Sverige match. Jag ser den som min övningsmatch inför mästerskapet, en övning i att titta på fotboll. Regler och fotbollsfakta vet jag inget om men det spelar inte så stor roll. Jag kollar på mitt sätt. Kollar in grabbarna, bedömer deras frisyrer, försöker lära mig några namn och håller utkik efter Shaaban på bänken. Har även öppnat en öl för det är så man brukar göra. Jag tror jag gillar det. 

Inga kommentarer: