torsdag 1 maj 2008

Kapital åt gräsroten!

När jag kom hem efter jobbet igår låg det ett brev från min arbetsgivare innanför ytterdörren. Gissa om jag blev förvånad när det visade sig innehålla ett bonusbesked - till mig!!! Som tack för min fantastiska insats under 2007 tilldelas jag härmed en del av företagets vinst. I proportion till den totala vinsten är min bonus förstås löjlig liten men för vår familjeekonomi är den ganska stor. Jag vet inte vad jag ska tycka... Det är liksom både generöst men ändå snålt, både kapitalistiskt äckligt men samtidigt solidariskt. Jag är förstås väldigt glad trots den ideologiska konflikt som utspelar sig i min hjärna. Om avsikten var att köpa min lojalitet så har de nog lyckats, i varje fall för ett tag framöver.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vad roligt att du hade hittat till mig (för en evighet sen)! Jag blir ju såklart genast nyfiken på vem du är. Du verkar bo i närheten och har en dotter som är född samma år.. Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Hhähä!

Jag ska ta itu med din blogg så fort tillfälle ges!

:D

MammaCita sa...

Nämen, du tittade in hos mig också! Glad att jag kröp fram och gav mig tillkänna. Det är ju så mkt roligare om man bara säger hej!

Hanna sa...

Det är sant! Jag har själv så svårt för att smygläsa bloggar, för det känns lite som om jag tjuvläser någons dagbok då och då får jag dåligt samvete. Men det är jag!

Får man fråga VAR du bor och vilken månad din dotter är född?

Nu tänkte jag börja att läsa lite smått på din blogg (medan Una kör rally med sin gamla gå-vagn i lägenheten)..

MammaCita sa...

Jag försöker svara på dina frågor samtidigt som dotter leker att hon äter upp mig... blir lite disträ...

Vi bor i Årsta sen ett par år tillbaka, trivs otroligt bra! Dotter är född i augusti och börjar snart närma sig två.

Hur gammal är Una? Hon är sjukt söt btw!
Hoppas ni får en härlig lördag!

Hanna sa...

Ahaaa! Vi bor ju, som du säkert redan vet, i Rågsved och Una är född i början på december, så strax 1 ½ år.

Lördagen har till största del varit trevlig och jag hoppas på fortsatt skön lördag (med fest som avslutning)!

Trevlig helg!!