tisdag 21 april 2009

Age is just a number

Det kan vara så att jag är alldeles för självkritisk när jag nära och ingående studerar mitt ansikte i jakt på ovälkomna ålderstecken. Idag fick jag i varje fall anledning att tro så.

Jag var i affären för att köpa dryck till middagen med svärisarna och skulle på beställning köpa några folköl, 2,8:or. Förutom det handlade jag en mellanmjölk, ett knippe ekologiska bananer, en tvål och en bukett tulpaner (yey!). En väldigt reko och ganska vuxen varukorg om jag får säga det själv. När jag skulle betala det hela märkte jag hur tjejen i kassan kollade in mig lite misstänksamt. Tillslut frågade hon ändå "har du leg?". Jag visade upp mitt leg, betalade och gick fnissande därifrån. Guu så kul! Ser jag verkligen så fräsch ut trots att jag helt legalt har kunnat köpa folkisar i snart tio år?!

4 kommentarer:

Teres sa...

Handlade du på ica? På de flesta ica-butiker är det obligatoriskt att fråga efter leg. Det är blandade känslor på folks reaktioner när man sitter där i kassan och fråga typ en 50-årig kvinna om leg

Anders sa...

Ack så kort den lyckan varande i så fall.

MammaCita sa...

Det var på ica. nu känner jag mig inte lika tonårsfräsch längre... Inte visste jag att det var policy. Visste man skulle det nog inte upplevas lika konstigt. Å andra sidan, vet man inte så blir man precis som jag alldeles till sig över att man (tror sig) har ungdomen kvar!

Teres sa...

Haha förlåt för att jag var en sån glädjedödare. Det är typsikt mig att alltid "försvara och förklara" ica.