lördag 18 april 2009

Tulpanköpet

I flera veckor har jag tänkt köpa hem tulpaner utan att det blivit av. Dessförinnan gick det minst lika många veckor innan jag gjorde slag i saken och köpte en vas att ställa tulpanerna i. Nu finns alltså vasen här hemma men inga tulpaner. Varje gång jag går till affären står jag och klämmer på tulpanerna en stund innan jag beslutar mig för att skjuta upp köpet till en annan dag eftersom jag tycker det är för stökigt hemma och då kommer de ändå inte till sin rätt. Jag har liksom en bild av att de där tulpanerna ska bli pricken över i:et i vårat skinande rena, nystädade hem. Som sagt, många veckor har gått utan att det inträffat. Varför inte bara köpa tulpanerna och ställa ut dem bland ritblock, pennor, osorterade strumpor, brödsmulor och räkningar. Annars blir det nog inga alls.

Inga kommentarer: