torsdag 30 april 2009

Shoemania


Vi gillar skor här hemma. Eller okejrå, det är jag som gillar skor, jag och faktiskt också dotter. Det är inte jag som har överfört den fetischen, den liksom bara fanns där naturligt, jag lovar! När jag plockade undan häromdagen insåg jag hur många skor jag har som bara står och dräller, i garderoben, på hyllorna i klädkammaren och dessutom de två skofyllda flyttkartongerna på vinden. Sjukt. Hur många av dem använder jag regelbundet? Fem, sex av fyrtio par kanske. Nä det duger inte, jag måste rensa. De bara står här och tar värdefull plats, plats vi verkligen inte har gott om. Dessutom är det lite äckligt att jag sitter här med mitt överflöd när det finns människor som inte har råd att ha skor på fötterna. Om jag är riktigt hård mot mig själv kan jag säkert få ihop två kartonger skor, alla i fint skick och redo att lämnas över till Myrorna.

1 kommentar:

Hanna sa...

Eller till mig! Vad har du för skostorlek?