lördag 19 september 2009

De överraskade oss big time


Fram till klockan 17.30 igår eftermiddag gick jag omkring i mjukisar och skitigt hår i tron att våra vänner skulle komma över hit på lite anspråkslöst fredagsmys. Jag hade sett fram emot att testa de nya bearnaisechipsen och försökte fundera ut en rulle vi kunde kolla på tillsammans. Men kvällen kom att ta en helt annan vändning. Jag har nog antytt att vi är på gång att göra slag i saken och ta vår snart fyraåriga förlovning till nästa steg, snart två barn, en bostadsrätt, bil och lån senare. Nästa helg gifter vi oss, knyter vi banden, gängar oss eller hur man nu vill uttrycka det. Ingen big deal tycker vi, bara en enkel vigsel och sedan middag med de närmsta.

Nu kom det sig så att våra vänner visst tyckte detta var något att fira och hade i största hemlighet smidigt trevliga planer. Så medan vi jagade Årsta runt efter bearnaisechipsen verkställdes planerna och överraskningen blev ett faktum när en tjusig kasse med ostar, kex och bubbel tillsammans med några instruktioner och en barnvakt stod utanför ytterdörren när vi kom hem. På några röda tvättade jag håret och slängde på mig finare kläder än mjukisar, sen hoppade vi in i en framkörd taxi och åkte iväg mot överraskningarnas kväll. Bättre vänner kan man faktiskt inte ha.



Hade vi bara fått med oss en riktig kamera... Nåja, fanns några bilder i mobilen, en på väg i taxin och ett "stämningsfoto" från festligheterna lite senare

3 kommentarer:

Alex sa...

Åh vad fint! Härliga vänner!

Casual Friday sa...

Jag är mycket mycket lessen att jag inte kunde vara med... Härligt att ni hade en bra kväll!! Jag tänkte på er hela tiden!! pusskram

MammaCita sa...

De bästa!

Och Frida; huvudsaken är ju att du kommer då!