måndag 28 september 2009

Vad ska han kallas?

Han, min man, tidigare känd som sambo måste byta benämning i bloggen. Jag har funderat lite på det här ett tag nu men har inte kommit fram till något än. Är fortfarande i stadiet då jag fnissar på mig varje gång jag kallar honom "min man". Det låter så... vuxet. Jag ger det några dagar, måste känna på det ett tag - min man, min man, min man, sen faller det sig nog naturligt. Men som sagt, just nu kan inte uttala ordet man utan att fnissa som en fjortis.

2 kommentarer:

Alex sa...

Vi har varit gifta i lite mer än två år. Det är först de senaste månaderna som jag kan säga/skriva min man utan att fnissa!

MammaCita sa...

Oj, det kan ta tid med andra ord. Då måste jag fundera ut en annan benämning så länge. Eller alternativt tvinga mig själv att alltid använda "min man" tills det satt sig.