onsdag 2 september 2009

Hos frisören

Jag var och klippte mig idag för första gången på över ett halvår. Håret var rätt slitet, minst sagt. Anledningen till att det dröjer mellan gångerna är att jag är allergisk mot frisörkallprat. "Och vad gör du då?.. Jaha, kul... När klippte du dig senast?.. Oj det märks, var sjätte vecka är det bästa." Efter det obligatoriska förhöret dör liksom samtalet ut och man dyker ner i en skvallerblaska och sitter där med dåligt samvete för att man inte är intresserad av att samtala mer. Sen säger man pliktskyldigt att det ser fint ut, betalar och tänker att det kommer dröja länge till nästa gång igen.

1 kommentar:

Matilda K sa...

Skrattar inombord åt detta. Så skönt att höra att jag inte är ensam... det börjar dock bli dags för ett besök och jag gruvar mig redan.

Kram
Matilda K