torsdag 24 september 2009

Slutet?


Jag är rädd att gamla kaffe-bettan här håller på att lägga av. I fem år har hon levt med oss och troget bryggt oss vårt elixir. Hon har verkligen jobbat hårt så om hon inte orkar mer förstår jag det. När vi köpte henne var vi båda studenter och lät henne gå för högvarv då vi satt hemma vid köksbordet i Sumpan och läste. Då vi jobbade båda två kunde hon ta det lite lugnare efter morgonkaffet och hinna svalna mellan varven, men sedan min kurs och mitt nygamla liv som student började i augusti har hon åter satts i hårt arbete. Om det här är slutet för gamla kaffe-bettan skulle jag förstås bli ledsen men det skulle inte dröja länge innan hon blir ersatt av en yngre förmåga. Kaffemaskinen är nog det bästa köpet någonsin, om man går efter hur flitigt den använts.

3 kommentarer:

Anders sa...

Nice tip!

MammaCita sa...

Oj, det var inte meningen att det skulle ses så! Än puttrar hon, bara lite tröttare än vanligt.

Anders sa...

Nä, det fattar jag väl. Men jag vet ju att ni talat om en ny ett tag nu. Så det är kanske dags. Oavsett omständigheterna.