lördag 27 februari 2010

Dagens

Dagens vill ha: Lugn och ro. Räknar ner, snart tystnar det hemma.
Dagens klädsel: Sjukt sköna tights med hög midja, stor mjuk bomullsskjorta modell herr, inte lånad av min man utan köpt av mig till mig. Ute, kappa och gummistövlar. Jag var en av få som var perfekt klädd med tanke på slasket.
Dagens smink: Lite på kinderna och fransarna.
Dagens frisyr: Knut på huvet.
Dagens händelse: Nej.
Dagens låt: Ingen musik alls, har inte blivit tillfälle.
Dagens planer: Att läsa för dotter, stoppa om henne, sen göra te och lägga mig med filt i soffan och se en film.
Dagens saknad: En nöjd, glad och samarbetsvillig treåring.
Dagens dummaste: Att det har varit så mycket trots idag.
Dagens drog: Kanske koffeinet.
Dagens kram: Den som dotter gav mig när vi slöt fred.
Dagens puss: Kan inte låta bli att pussa lil bros tjocka kinder, även fast jag märker att han blir irriterad.
Dagens köp: Regnkläder och stövlar till dotter.
Dagens godis: Ja, till filmen.
Dagens humör: Inte det bästa, är helt slut i huvudet.

Inga kommentarer: