onsdag 3 februari 2010

Riden


Vagnen köptes bättre begagnad av en finare mamma på Östermalm som hävdade att hon aldrig gick på barnvagnspromenad om det var det minsta dåligt väder. Jag tror henne, vagnen var som sprillans när vi tog över den. Sen dess har det gått utför. Vi har en annan policy när det gäller barnvagnar. Från söndagsåk på Östermalms trottoarer till livsnödvändigt hjälpmedel i vardagen hos aktiv tvåbarnsfamilj. Vi använder den dagligen i alla väder, kör hårt skulle man kunna säga. Lägg till lite kladdiga bananfingrar och annat jox så har vi kört den i botten inom kort. Och varför det blev just en sån här, jo det var den enda vagn vi trodde skulle få plats i vår mikroskopiska bil. Med facit i hand vet vi att det är knappt.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

vi har inte ens köpt snöhjul till våran. Jag "jobbar" hårt vill jag lova när jag är ute och går. Herregud. Man styr sig svettig...

MammaCita sa...

Hehe, jo det förstår jag! Nog för att det är jobbigt men jag tänker mig att den sabla snömodden bidrar till en fastare kropp. Hoppas.