måndag 22 februari 2010

ur idet

De senaste dagarna måste vara det närmsta jag någonsin kommit att gå i ide. Under dessa fyra dagar hade jag kunnat uträtta en hel del men istället har jag valt att göra ingenting. Vart tiden tog vägen vet jag inte och nu fyra dagar senare vaknade jag upp ur dvalan och ville sätta lite fart på tillvaron. Bromsades direkt in av de kallaste minusgrader och de högsta snövallarna jag hittills upplevt. Jag och barnen fick ofrivilligt stanna hemma ytterligare en dag och ägna oss åt väggklättring. Har varit precis lika rastlös som min treåriga dotter och gnällnivån hög hos alla tre. Jag ser fram emot kvällen då det kommer vuxna gäster. Det säger en hel del om nivån hittills idag...

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Har ide här med. Äter paj istället för att promenera. Fint.

MammaCita sa...

Och så plötsligt när idet började bli ganska ofrivilligt så fick vi världens finaste vinterdag, som konstigt nog gav mig vårkänslor. Det kändes riktigt skönt att lämna idet.