måndag 30 juni 2008

Bloggers killed the fashion

Förr läste jag rätt många modetidningar, idag läser jag nästan aldrig en sådan. Jag har tappat lite av (inte all) lusten helt enkelt. De är ju förstås alltid lite intressanta att bläddra i om det nu skulle ligga en och skräpa på ett café eller hemma hos en kompis, men jag köper sällan själv. Jag tror att anledningen är alla dessa meningslösa modebloggar. De har liksom sugit musten ur allt som var intressant med mode. De är ju förstås helt frivilliga att läsa och jag brukar nog låta bli, men ibland måste jag kolla in en modeblogg bara för att störa mig. Det är så fånigt när de står där och gör sina poser i sina allra högst vanliga mainstreamkläder. Ja, varenda en liknar precis den andra för sjutton, även om de gärna vill visa upp just "sin" stil. Det är mode för pöbeln helt enkelt. Inte för att jag på något sätt tycker att jag klär mig bättre, det är inte vad det handlar om, utan bara att jag är så trött på att se tjejer definiera sig själva enbart med sina kläder.

Inga kommentarer: