söndag 8 juni 2008

San Sebastian


Där bodde jag och sambo under ett halvår för ganska länge sedan. Det är utan tvekan den vackraste och mest speciella stad jag någonsin varit i. San Sebastian ligger i norra Spanien, i Baskien och på gränsen till Frankrike. Jag tror inte att det är så många som känner till staden, men de flesta brukar förstå när man berättar att den ligger nära Bilbao. Staden har något hemlighetsfullt över sig, nästan lite drömskt. Den ligger där i viken, nedanför de höga bergen och bara lyser med sina två fina stränder mitt i stan. Jag minns att jag tänkte, hur kan jag ha missat det här? Nu inser jag hur bra det är att så få känner till staden och att vi tillhör en exklusiv skara som har fått uppleva den hemliga staden nedanför bergen. Ända sedan vi lämnade San Sebastian har vi längtat tillbaka. Nu sitter vi och tittar på möjligheter att eventuellt åka dit en vecka i sommar. 

Inga kommentarer: