torsdag 26 juni 2008

Normaltillstånd hos småbarnsfamiljen?

Är det vara vi som har det så här hemma? De borde vara kaos i alla småbarnsfamiljers hem men jag tycker alltid att alla har det så fint och städat hemma. Det kanske bara är vi som inte fixar det? Eller så har alla andra en butler gömd i städskåpet. Ja, det ser ut som ett jävla helvete hemma. Det har det gjort länge nu. Utspridda prylar, smutsig tvätt och brödsmulor på golvet och så byggdamm och verktyg. Jag är för trött för att göra något åt det. Har skygglapparna på mig och stirrar rakt på skärmen istället. Att sambo skulle ta tag i det är inte heller troligt. Han har sommarlov med dotter och de är igång hela dagarna. Man blir slut av att leka, laga lunch, aktivera, fixa mellis och samtidigt försöka sköta någon praktisk syssla hemma. Det kommer jag så väl ihåg från föräldraledigheten. Sen har vi ju bara ett barn. Hur skulle det gå om vi fick fler? De här kanske inte är en så stor fråga och stressfaktor hos andra (eller så har ni fattat och accepterat långt innan mig) men jag har ganska nyligen insett att barn, hem, jobb, sysslor, umgänge, träning, intressen och tid till varandra är en ekvation som aldrig kommer att gå ihop. Vad är det jag ska ta bort?

3 kommentarer:

Alex sa...

Men du, välkommen hem till oss!

Hanna sa...

Vi har det exakt likadant. Därför har jag insett att Una inte lär få några syskon än på flera år.

MammaCita sa...

Åh vad jag blir glad när ni skriver så! Tycker att alla är så jäkla harmoniska jämt. Därför blir jag glad när fler kaosfamiljer ger sig till känna!