måndag 17 november 2008

Brytet

Nu var det gjort. Idag har jag pratat med min chef om framtiden, eller snarare min icke-framtid på banken. Bankvärlden är inte min grej men det har funkat bra ändå med tanke på barn och arbetstid och så. Vissa perioder har jag försökt övertyga mig själv om att satsa och bli kvar i bankvärlden för det skulle onekligen vara bekvämt, men gång på gång hittar jag bevis som pekar på varför det inte skulle gå. Jag skulle bara lura mig själv och ju mer tid jag la bakom mig i bankvärlden desto större skulle lögnen bli. Därför bryter jag nu. Jag har verkligen dragit mig för det här och det har inte varit ett lätt beslut. För det blir som att gå baklänges istället för framåt när jag nu återigen ska börja plugga. Å andra sidan är det väldigt typiskt mig att inte ta den enkla, raka vägen. Tillslut blir det ändå alltid rätt. Hur som helst var det väldigt skönt att få ventilera det här med min chef som tog det hela bra och sa att det var tråkigt för dem att förlora mig men samtidigt roligt för min skull. Och skiter sig allting så vet jag vart jag ska vända mig.

5 kommentarer:

Casual Friday sa...

Good for you gurkan! Det kommer gå toppen, det kan jag nästan lova!!! =o)

MammaCita sa...

Lovar du det? Jag är lite nervös faktiskt...

MANNY-KEN sa...

Starkt jobbat! Vad ska du göra i stället?

MammaCita sa...

Om allt går rätt så börjar jag plugga på lärarprogrammet med inriktning mot förskolan i januari. Wiii!

MANNY-KEN sa...

Kul! Grattis!