söndag 23 november 2008

När osäkerheten slog till

Stora förändringar är spännande men också ganska läskigt. Jag vet innerst inne att jag gjorde rätt som sa upp mig men ändå kan jag inte sluta älta beslutet. Ena sekunden känns allt bra och positivt men i nästa sekund känns allt bara skit. Undrar vilken idiot som frivilligt lämnar sitt trygga jobb i tider när andra får sparken, liksom. Antar att jag behöver bearbeta det här ett tag och det kommer säkert att kännas rätt igen, men just nu känner jag mig bara vilsen. Idag har jag legat i soffan med filt upp till näsan och känt mig ynklig. Kan bero på att jag är lite sjuk också. Sambo drog med mig till stormarknaden där jag mest gick vilset fram och tillbaka längs hårfärgningshyllan och funderade på om jag även skulle genomföra en fysisk förändring. Jag kom fram till det beslutet nog får vänta tills jag har kommit på rätt köl och blivit mig själv igen.

Inga kommentarer: