lördag 29 november 2008

"Buy Nothing"

Det är "En Köpfri Dag" idag. Därför bjuder jag på mig själv i "Hej konsument!" Och hade vi planerat lite bättre så kunde vi till och med ha genomfört den köpfria dagen idag. Egentligen borde det väl vara skit samma vilken dag det inträffar? I så fall finns det massor av dagar som redan varit köpfria dagar för våran del.

Senaste impulsköp:
Ett änglaspel från Designtorget

Bästa promenad: Runt Årstaviken

Favoritdryck: Rödvin, Coca Cola

Favoritgata: Götgatan

Bästa förfestmusiken: Pet Shop Boys och annan Synthpop

Reser helst till: Storstäder

Bästa mikromaten: Äter inte mikromat

En bra gå bort-present: En flaska vin

Senaste upptäckt i Stockholm: Att kolletivtrafiken funkar allt sämre

Tidning jag gillar: DN, fokus, samt hjärndöda blaskor och inredningstidningar

Favvosajt: Hemnet

Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos oss

Favoritförort: Årsta

Fikar gärna på: Nyfiken gul

Favoritbutik: H&M, Monki, Weekday

Bästa lunchställe: Svenska Sushiköket

Favoritgrönsak: Tomat

Favoritfärg: Svart, mörkblå, turkos

Favoritmärke: IKEA

Favoritdjur: Hund

Bil: Renault Modus

Världens bästa nu levande regissör: Pedro Almodovar

Stjärna jag vill träffa: Vanessa Paradis

Favvoskor: Skor på klack

Klädkonto per månad: 1000...

Modeförebild: Nina Persson

Motionerar: Friskis&Svettis

Mest överskattade affär: Urban Outfitters

Mode jag aldrig vill se igen: Kickersmodet

Favoritprodukt på Systembolaget: Rött vin och Martini Bianco

Bästa fyllekäket: Kebab, pizza, McD

Dansar helst till: Synthpop, Italodisco, Samba

Senast gnolade: "Geraldine", Glasvegas

Bästa romanen: "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg

Bästa diktsamlingen: Kan inte svara på

Favoritprodukt på apoteket: Allt från Bamses badskum till värktabletter

Beställer i baren: Öl eller vin

Användbar pryl: Datorn

2 kommentarer:

Casual Friday sa...

köpfri dag?

ppfffft... jag var på ikea idag. inte många som lyder den regeln. suck

MammaCita sa...

Jag tror inte att så många kände till att det var "buy nothing" igår. Och även om de visste så skulle nog de flesta inte bry sig. Kanske lika bra det nu med finanskrisen och allt.