tisdag 24 mars 2009

Fixa till

Om en vecka ska jag göra ett skönhetsingrepp. Nej, det där lät för stort, det är verkligen ingen big deal. Jag ska gå till ett ställe som sysslar med medicinsk hudvård och ta bort ett brustet blodkärl med laser. Ett litet men ack så rött blodkärl på min kind som under flera år har irriterat mig. Varje gång jag blir lite varm eller anstränger mig svullnar det lilla kärlet och buktar ut precis i synfältet, väldigt störigt. Det finns en anledning att jag inte tagit tag i det tidigare. Jag blir skitnervös över att gå till ett sånt ställe. Min skräck är att de ska granska mig med kritisk blick och kommentera mina brister. Du har inte tänkt på att du kanske skulle fylla i lite här, släta ut lite där och ta bort här? Det skulle verkligen förbättra dig! Usch, hemska tanke! Och tänk om jag får mersmak, att det skapar ett beroende? Vem vet, jag kanske tappar all vett och sans och kommer ut därifrån som en plastmänniska. Och jag som bara skulle ta bort ett litet blodkärl...

Inga kommentarer: