tisdag 17 mars 2009

Skitgöra

Kom hem ikväll, lite glada i hågen efter en trevlig födelsedagsmiddag. Öppnade dörren till badrummet och slås av en äcklig stank. "Vad fasiken har hänt här?" sa vi och tittade frågande på varandra. Flera möjliga scenarier gicks igenom, inklusive det att en råtta hade fastnat i rören och dött. Vi följde lukten och lokaliserade stankens källa nere i golvbrunnen under badkaret. Damn. Vi visste nog båda två att det skulle hända en dag. Missförstå mig inte, vi är renliga människor. Vi städar då och då men golvbrunnen är väl inget ställe vi brukar gno i. Vi har nog tänkt att den dagen det är dags att städa där så märker vi det. Den dagen var visst idag. Efter en diskussion om vems tur det var föll lotten på mig. Det var bara att krypa ner och förnedra sig med skiten och lägga soffliggarplanerna på hyllan. Utan att beskriva det närmare kan jag bara säga; fy fan vad äckligt! Nu har jag tagit en lång dusch med bodyscrub men jag tror aldrig att jag kommer känna mig riktigt ren igen.

Inga kommentarer: