måndag 17 augusti 2009

Back to school


Jag har köpt en sån här, en kalender. När jag jobbade hade jag absolut inget behov av en privat kalender och klottrade bara ner de viktigaste sakerna i min skrivbordskalender på jobbet. Det kommer inte att funka i höst, dels för att jag inte lägre har något jobb med skrivbord men allra mest för att jag verkligen måste strukturera mig nu när jag ska vara student en termin. Jepp, åter till föreläsningar, tentor och pluggångest vilket jag verkligen ser fram emot efter att ha tillbringat några vardagsinrutade år på banken. Innan terminen är slut har bebisen hunnit komma men jag kommer ändå ha hunnit skaffa mig massor med kompletterande specialkunskap att skryta med när jag i framtiden ska söka jobb med min redan befintliga och än så länge oanvända samhällsplanerarexamen.

Inga kommentarer: